Monipuoliset palautetoiminnot ja suorituskertojen säännöt

Monipuoliset palautetoiminnot ja suorituskertojen säännöt

Lisäsimme 3.2.2021 julkaistussa päivityksessä Priimaan muutamia käytännöllisiä ja odotettuja ominaisuuksia. Nyt koulutusten suunnitteluun on entistä monipuolisemmat vaihtoehdot.

Palaute osana koulutuksen kulkua

Toimme Priiman palautekyselyn rinnalle mahdollisuuden kerätä palautetta myös koulutuksen aikana. Lomake-editorilla voi nyt laatia kysymyksiä ja kerätä esimerkiksi välipalautetta tai oppijoiden itsearvioita myös kurssin aikana. Lomakkeita voi lisätä kurssin sivuille ja haluttaessa myös asettaa kurssin pakolliseksi tehtäväksi.

Lomakkeeseen voi kurssipalautteista tuttuun tapaan asettaa erilaisia kysymystyyppejä. Käytettävissä on kysymystyypit: 

  • arvosana (1-5),
  • monivalinta, jossa valitaan joko yksi tai useampi vaihtoehto, ja
  • avoin vastaus.

Lomakkeen asetuksissa voidaan määritellä, ovatko vastaukset vain kouluttajan nähtävillä vai näkevätkö opiskelijat toistensa vastaukset. Jos halutaan kaikkien näkevän vastaukset, voidaan asettaa ne näkymään joko heti vastaamisen jälkeen tai vastausajan päätyttyä. Kurssin hallinnoijalle ja kouluttajalle lomakkeissa on käytössä yhteenvetonäkymä, jossa vastauksia voi tarkastella joko kysymys- tai opiskelijakohtaisesti.

Uusi yrityskerta järjestyy helposti

Erääntyvän koulutuksen tai epäonnistuneen yrityksen jälkeen voi olla tarpeen suorittaa koulutus uudelleen kokonaisuudessaan. Priima tarjoaa monipuoliset toiminnot harjoitteluun ja tehtävien sekä kurssin yrityskertojen hallintaan. 

Monissa tehtävissä yrityskertoja voi hallinnoida kätevästi: testissä voi määritellä yrityskertojen määrän, palautustehtävissä puutteellisen suorituksen voi palauttaa täydennettäväksi, ja SCORM-materiaalissa on mahdollista sallia yrittämistä niin kauan, kunnes hyväksytty suoritus saavutetaan.

Tehtäväkohtaiset vaihtoehdot eivät aina riitä ja voi olla tarpeen edellyttää koko kurssin suorittaminen uudelleen alusta. Lisäsimme Priimaan toiminnon, jolla kurssin hallinnoija voi antaa opiskelijalle esimerkiksi hylätyn tai erääntyneen kurssisuorituksen jälkeen kokonaan uuden yrityskerran. Silloin kaikkien tehtävien suoritustiedot nollautuvat ja opiskelija aloittaa kurssin suorittamisen alusta.

Useiden yrityskertojen hallintaa varten uudistimme Priiman tietorakenteita. Raportoinnissa on seurattavissa kaikki suoritusten tilat: hyväksytyt, keskeneräiset, hylätyt ja erääntyneet suoritukset. Raportointitoiminnoissa olemme toteuttamassa laajaa uudistusta, jonka mukanaan tuomia uudistuksia julkaisemme vaiheittain. 

Kuvat, liitteet ja linkit monipuolistavat viestejä

Viestikeskuksen viesteissä voi nyt hyödyntää kuvia, liitetiedostoja ja linkkejä. Lisäsimme pikaviestimen kaltaisella käyttöliittymällä toimivaan viestikeskukseen kurssien keskustelualueilta tutut toiminnot. Kuvat näkyvät osana viestiä ja klikkaamalla niitä voi katsoa alkuperäisessä koossaan. Muut tiedostotyypit ovat viestin mukana linkistä avattavina liitteinä. Sen lisäksi viestikeskus tunnistaa nyt tekstistä kokonaiset www-osoitteet ja muokkaa ne automaattisesti klikattaviksi linkeiksi.

Mukavaa helmikuuta toivotellen,
Priima-tiimi

P.S. Priima Akatemia Live starttaa 18.3.! Lue maksuttomasta ja kaikille avoimesta webinaarisarjastamme lisää täältä ja ilmoittaudu mukaan!

Lisää lukemista

Kuopion kaupunki kehittää henkilöstönsä osaamista Priiman avulla ajasta ja paikasta riippumatta

Kuopion kaupunki valitsi Priiman, sillä se tarjosi keskitetyn, saavutettavan ja strategisesti linjassa olevan järjestelmän oppimiselle. 

Osaamisen hallinta osana teollisuusalan menestystä

Teollisuus on monimuotoinen ja jatkuvasti kehittyvä ala, jossa hyvä perehdytys ja jatkuva kouluttaminen ovat toiminnan avainasemassa.

Saarni Learning oli jälleen mukana ITK 2025-konferenssissa

Osallistuimme Tampereella järjestettyyn ITK-konferenssiin, jossa esittelimme Priima-oppimisympäristöä ja verkostoiduimme koulutusalan asiantuntijoiden kanssa.

Tehokkaat perehdytykset Priimalla

Huolellinen ja suunnitelmallinen perehdytys on strateginen investointi, joka parantaa työntekijöiden hyvinvointia ja työyhteisön tuottavuutta pitkällä aikavälillä.